Czy WHO opłaca celebrytów za poprawę wizerunku organizacji?

Data zgłoszenia: 29.07.2020 15:47

Udostępnij:

Zgłoszony news

W maju 2020 Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zatrudniła agencję Hill+Knowlton należącą do światowej czołówki firm public relations, w celu opracowania planu skutecznej komunikacji w obliczu współcze...

https://naszapolska.pl/2020/07/29/who-placi-celebrytom-aby-polepszyc-swoj-wizerunek/?fbclid=IwAR0pnTMCmk9eXYWhXE9j4RMWIhvlIfGlmFerhHFGaR3_bqC38Cnz0RomRT8

Werdykt

Fake News

Raport eksperta

Data werdyktu: 30.07.2020 12:02

W maju 2020 Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zatrudniła agencję Hill+Knowlton należącą do światowej czołówki firm public relations, w celu opracowania planu skutecznej komunikacji w obliczu współczesnego kryzysu zdrowia publicznego. WHO najęła specjalistów od strategii wizerunku oraz komunikacji z mediami, a nie celebrytów. Firma Hill+Knowlton zgodziła się dostarczyć WHO raporty szczegółowo przedstawiające krajobraz mediów cyfrowych, z którymi boryka się globalny organ ds. zdrowia oraz sposoby na bardziej skuteczne przekazywanie wiadomości związanych z pracą organizacji w walce z koronawirusem. Kontrakt miał trwać od 1 maja do 15 czerwca, ale pozostawił możliwość przyszłych konsultacji dotyczących sposobów realizacji zaleceń. „Wybuchowi i reakcjom na COVID-19 towarzyszyła ogromna infodemia: nadmiar informacji - niektóre dokładne, a niektóre nie - co utrudnia ludziom znalezienie wiarygodnych źródeł i wiarygodnych wskazówek, kiedy ich potrzebują. W erze informacji zjawisko to jest wzmacniane za pośrednictwem sieci społecznościowych, rozprzestrzeniając się dalej i szybciej niż wirus” - napisała w swoim oświadczeniu Światowa Organizacja Zdrowia. Porozumienie WHO z Hill+Knowlton nie wymagało od firmy prowadzenia działań w mediach ani proaktywnych działań public relations. Zamiast tego agencja zapowiedziała, że stworzy materiały badawcze, które pomogą WHO w poruszaniu się po świecie mediów. „Celem badania jest: 1) zrozumienie postrzegania WHO 2) zrozumienie wpływowych głosów w podobnych obszarach tematycznych” – napisali przedstawiciele Hill+Knowlton. „Następnie przedstawimy kilka zaleceń, które pomogą zapewnić wiarygodność przekazów naukowych i zdrowia publicznego WHO, aby zapewnić zaufanie do porad WHO i przestrzeganie wytycznych dotyczących zdrowia publicznego”. Praca firmy rozpoczęła się nieco ponad dwa tygodnie po tym, jak prezydent Donald Trump ogłosił, że Stany Zjednoczone wstrzymają finansowanie Światowej Organizacji Zdrowia.

Źródła

https://efile.fara.gov/docs/3301-Exhibit-AB-20200714-38.pdf https://theusawire.com/2020/07/25077-world-health-organization-hired-pr-firm-to-identify-celebrity-influencers-to-amplify-virus-messaging/ https://covidnews.ch/the-world-health-organization-hired-a-top-pr-firm-to-fight-covid-smears-in-the-u-s-the-daily-beast/ https://about.bgov.com/news/embattled-who-hires-global-public-relations-firm-to-rebut-trump/ https://www.odwyerpr.com/story/public/14595/2020-07-17/hk-works-bolster-whos-credibility.html https://www.thedailybeast.com/the-world-health-organization-hired-a-top-pr-firm-to-fight-covid-smears-in-the-us