Czy koronawirus to realizacja planu Fundacji Rockefellera z 2010 roku?

Data zgłoszenia: 08.05.2020 12:22

Udostępnij:

Zgłoszony news

Artykuł został opublikowany 6 maja 2020 na stronie Zmiany na Ziemi. To serwis o wątpliwej reputacji, rozpowszechniający teorie spiskowe, fake newsy i dezinformujące treści o charakterze politycznym or...

https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/globalna-pandemia-covid-19-wyglada-jak-realizacja-planu-fundacji-rockefellera-z-2010-roku

Werdykt

Fake News

Raport eksperta

Data werdyktu: 08.05.2020 16:25

Artykuł został opublikowany 6 maja 2020 na stronie Zmiany na Ziemi. To serwis o wątpliwej reputacji, rozpowszechniający teorie spiskowe, fake newsy i dezinformujące treści o charakterze politycznym oraz społecznym, których źródłem są często prorosyjskie serwisy propagandowe (np. Sputnik, RT, Voice of Europe). Artykuł nie odnosi się do żadnego źródła, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa bazuje na publikacji z serwisu New Eastern Outlook (NEO) z dn. 10 marca 2020, której autorem jest amerykański pisarz i zwolennik teorii spiskowych, F. William Engdahl. Materiał Engdahla skupia się na dokumencie "Scenarios for the Future of Technology and International Development", opublikowanym w 2010 roku przez Fundację Rockefellera. Jeden z rozdziałów o nazwie "Lock Step" opisuje hipotetyczny scenariusz pandemii i jej następstwa, powodujące między innymi ogólnoświatowy paraliż gospodarczy. Może on przywodzić na myśl skojarzenia z obecną sytuacją. Jednak warto nadmienić, że napisał go amerykański futurolog, Peter Schwartz. Dokument w formacie PDF można obecnie pobrać jedynie z niepewnego źródła - najwyżej w wynikach wyszukiwania Google pojawia się strona estońskiej internetowej rozgłośni radiowej Nomme Raadio. New Eastern Outlook (NEO) to angielskojęzyczny serwis zarządzany przez mieszczący się w Moskwie Instytut Studiów Wschodnich Rosyjskiej Akademii Nauk. Jego działalność została prześwietlona przez analityków unijnej inicjatywy EUvsDisinfo. Według nich NEO skupia się na szerzeniu dezinformacji. Jako drugie źródło artykułu Engdahla (tym razem z 19 kwietnia 2020) wskazywany jest kanadyjski serwis Global Research. Według analizy Media Bias Fact Check tu również mamy do czynienia z regularnym publikowaniem fake newsów, teorii spiskowych i szerzeniem dezinformacji. Prokremlowskie serwisy propagandowe forsują narrację o tajnych elitach sprawujących kontrolę nad światem. Niejednokrotnie wskazuje się w nich na wąską grupę najbogatszych i najbardziej wpływowych ludzi na świecie (Rockefeller, Gates, Soros, Rothschild), których celem ma być między innymi depopulacja.

Żródła

https://euvsdisinfo.eu/the-journalists-who-exist-only-on-paper/ https://euvsdisinfo.eu/report/coronavirus-was-invented-by-the-rockefellers-and-the-rome-club/ https://mediabiasfactcheck.com/global-research/ https://oko.press/rosyjska-propagande-szerza-polskie-portale-znalezlismy-23-takie-witryny/

Ta strona korzysta z plików cookie. Sprawdź naszą politykę prywatności, żeby dowiedzieć się więcej.